A CUTEBOX S.R.O. PANASZSZABÁLYZATA
I. Alapvető rendelkezések:
Ez a panaszeljárás szabályozza az adásvételi szerződésben részt vevő felek közötti kapcsolatokat, amennyiben
- az eladó oldalán a CuteBox s.r.o. társaság, székhelye: Chmeľová dolina 20, 949 01 Nitra, azonosító száma: 53 098 005, bejegyezve a Nyitrai Kerületi Bíróság Sro részlegének kereskedelmi nyilvántartásába, bejegyzési száma: 51361/N (a továbbiakban: „eladó”) és
- a Vevő részéről:
- a fogyasztó (a továbbiakban: „fogyasztó”) vagy
- vállalkozó (a továbbiakban is: vállalkozó).
A jelen panaszszabályzat a módosított 40/1964. sz. törvény, a Polgári Törvénykönyv (a továbbiakban: Polgári Törvénykönyv), a 250/2007. sz. törvény (a továbbiakban: Ptk.), a 250/2007. sz. 372/1990 Coll. számú, a szabálysértésekről szóló, módosított törvény (a továbbiakban: a fogyasztóvédelemről szóló törvény), a 102/2014. sz.
A távértékesítési szerződés vagy az eladó telephelyén kívül kötött szerződés alapján történő termékértékesítés vagy szolgáltatásnyújtás során a fogyasztóvédelemről, valamint egyes törvények módosításáról és kiegészítéséről szóló törvény (a továbbiakban: távértékesítési törvény), a 391/2015 sz. törvény. a fogyasztói jogviták alternatív vitarendezéséről és egyes törvények módosításáról és kiegészítéséről, valamint a Szlovák Köztársaság egyéb, általánosan kötelező erejű jogszabályairól.
Az Eladó webáruházán keresztül történő adásvételi szerződés megkötésével a jelen Panaszkezelési eljárás az Eladó és a Vevő közötti szerződéses dokumentáció részévé válik.
A panaszokat és az árukat a következő címre kell küldeni:
CuteBox s.r.o., Chmeľová dolina 20, 949 01 Nitra
Az igénylőlap megtekinthető/letölthető ITT
II. Felelősség a hibás teljesítésért – a fogyasztóra vonatkozik:
Az Eladó felel azokért a hibákért, amelyekkel az eladott áru a Vevő általi átvételkor rendelkezik (a Polgári Törvénykönyv 619. szakaszának (1) bekezdése), valamint azokért a hibákért, amelyek az áru átvételét követően, a jótállási időn belül jelentkeznek (a Polgári Törvénykönyv 619. szakaszának (2) bekezdése). A jótállási idő 24 hónap (a Polgári Törvénykönyv 620. §-a).
A jótállási idő az áru vevő általi átvételének időpontjától kezdődik.
A jótállási idő hatálya alá tartozó áru hibájáért való felelősségi jogok megszűnnek, ha azokat a jótállási időn belül nem gyakorolták (a Polgári Törvénykönyv 626. § (1) bekezdése).
Ha az eladó az áru megvásárlásakor az eladott árun kívül további árut kínál fel a vevőnek ingyenesen ajándékba, a vevőnek kell eldöntenie, hogy elfogadja-e a felajánlott ajándékot. Az ajándék azonban nem az eladott áru, ezért az eladó nem felel az esetleges hibákért. Ha azonban az eladónak tudomása van az ajándék esetleges hibáiról, köteles az ajándék felajánlásakor felhívni a vevő figyelmét azokra (a Polgári Törvénykönyv 629. §-a). Ha az ajándéknak olyan hibái vannak, amelyekre az eladó nem figyelmeztette a vevőt, a vevő jogosult azt visszaadni (a Polgári Törvénykönyv 629. §-a). Ha a vevőnek joga van elállni az adásvételi szerződéstől (visszatérítés), a vevő köteles visszaadni az eladónak mindazt, amit a szerződés alapján kapott, és azt is, amit az ajándékozási szerződésből kapott.
III. A hibás teljesítésből eredő jogok és kötelezettségek – a fogyasztóra vonatkozik:
A vevőnek az eladóhoz kell benyújtania a reklamációt.
Az eladó köteles a reklamációt a reklamáció benyújtásától számított legfeljebb 30 napos határidőn belül rendezni (Fogyasztóvédelmi törvény 18. § (4) bekezdés).
Az Eladó köteles a reklamációról szóló visszaigazolást indokolatlan késedelem nélkül e-mailben eljuttatni a Vevőnek, amennyiben az a Vevő számára ismert, de legkésőbb a reklamáció rendezéséről szóló igazolással együtt. Abban az esetben, ha a Vevőt tájékoztatják a reklamáció kezelésének módjáról:
- a 30 napos határidő lejárta előtt az Eladó jogosult a Vevőt tájékoztatni a követelés kezelésének módjáról;
- a 30 napos határidő lejárta után az Eladó köteles tájékoztatni a Vevőt mind a reklamáció kezelésének módjáról, mind pedig arról, hogy miért nem történt meg a reklamáció időben történő kezelése;
Az Eladó köteles legkésőbb a reklamáció benyújtásától számított 30 napon belül írásban igazolni a panasz kezelését (Fogyasztóvédelmi törvény 18. § (9) bekezdés). Ez az írásbeli igazolás a panaszbejelentés másolata a panaszkezelés kitöltött rovatával, vagy a panaszkezelésről szóló írásbeli értesítést tartalmazó levél, elegendő e-mailben történő megküldése, ha az Eladó rendelkezésére áll.
A vevő a kellékszavatossági jogok gyakorlása során köteles:
vásárlást igazoló bizonylatot bemutatni vagy más módon kétséget kizáróan bizonyítani, hogy az árut az Eladótól vásárolta, kitöltött reklamációs nyomtatványt benyújtani, reklamáció esetén az árut átadni az Eladónak, és segítséget nyújtani a reklamáció kezelésében
IV. A panaszkezelés módja – a fogyasztóra vonatkozik:
Ha a hiba orvosolható, a vevőnek joga van ahhoz, hogy a hibát térítésmentesen, időben és megfelelő módon kijavíttassa. Az eladó köteles a hibát indokolatlan késedelem nélkül elhárítani (a Polgári Törvénykönyv 622. § (1) bekezdése).
A vevő a hiba elhárítása helyett követelheti a termék cseréjét, vagy ha a hiba a terméknek csak egy részét érinti, a rész cseréjét, ha ez az eladónak az áru árához vagy a hiba súlyához képest nem okoz aránytalan költséget (a Polgári Törvénykönyv 622. § (2) bekezdése).
Az eladó a hibás terméket a hiba elhárítása helyett mindig kicserélheti egy hibátlanra, ha ez a vevőnek nem okoz súlyos kellemetlenséget (a Polgári Törvénykönyv 622. § (3) bekezdése).
Ha olyan hiba áll fenn, amely nem orvosolható, és amely megakadályozza, hogy a terméket hibátlan termékként megfelelően használják, a vevőnek joga van a termék kicserélésére vagy a szerződéstől való elállásra. Ugyanezek a jogok illetik meg a vevőt, ha a hiba orvosolható, de a vevő a terméket a kijavítást követően a hiba megismétlődése vagy nagyobb számú hiba miatt nem tudja rendeltetésszerűen használni (Ptk. 623. § (1) bekezdés).
Ha a hiba javíthatatlan, de nem akadályozza a termék rendeltetésszerű használatát, a vevő jogosult a termék árából ésszerű árengedményre (Ptk. 623. § (2) bekezdés).
Ha az eladó 30 napon belül nem rendezi a reklamációt, a vevőt ugyanazok a jogok illetik meg, mintha javíthatatlan hibáról lenne szó (a fogyasztóvédelmi törvény 18. § (4) bekezdése), azaz joga van az áru kicserélésére vagy visszatérítésre (a szerződéstől való elállás).
Ha a vevőnek joga van az áru kicserélésére vagy a szerződéstől való elállásra (visszatérítés), a vevőnek kell eldöntenie, hogy melyik jogát gyakorolja. Amint azonban e jogok egyikét választotta, ezt a választást már nem változtathatja meg egyoldalúan, és ezek a jogok nem kumulatívak, hanem alternatívak.
Ha az áruval együtt ajándékot is adnak, a vevő köteles a visszaküldött áruval együtt a kapcsolódó ajándékot is visszaküldeni. Abban az esetben, ha ezeket az ajándékokat nem a visszaküldött áruval együtt küldik vissza, ezeket az ajándékokat piaci értékükön a vásárló jogalap nélküli gazdagodásának tekintik.
Az Eladó nem vállal felelősséget a szokásos elhasználódásból vagy a használati utasítás be nem tartásából eredő hibákért.
Ha a Vevő a vásárlástól számított első 12 hónapon belül reklamál egy terméket, az Eladó csak szakmai értékelés alapján utasíthatja el a reklamációt; a szakmai értékelés eredményétől függetlenül a Vevő nem kötelezhető a szakmai értékelés költségeinek vagy a szakmai értékeléssel kapcsolatos egyéb költségeknek a megfizetésére.
Ha a vevő a vásárlástól számított 12 hónap elteltével reklamációt jelentett be egy termékre vonatkozóan, és az eladó elutasította azt, a reklamációt rendező személy köteles a reklamáció rendezését tartalmazó dokumentumban megjelölni, hogy a vevő kinek küldheti el a terméket szakértői vizsgálatra. Ha a terméket szakértői vizsgálatra egy kijelölt személynek küldik el, a szakértői vizsgálat költségeit, valamint az ezzel kapcsolatban ésszerűen felmerülő egyéb költségeket az eladó viseli, függetlenül a szakértői vizsgálat eredményétől. Ha a vevő a szakértői értékeléssel bizonyítja, hogy az eladó felelős a hibáért, a vevő újra érvényesítheti a követelését; a jótállási idő nem jár le a szakértői értékelés elvégzése alatt. Az eladó köteles az újra érvényesített igényt követő 14 napon belül megtéríteni a vevőnek a szakértői értékeléssel kapcsolatban felmerült költségeket, valamint az ésszerűen felmerült összes kapcsolódó költséget. Az újra érvényesített követelés nem utasítható el.
V. Az áru hibái, az áru hibái miatti igények, ha a vevő vállalkozó:
Az áru hibájából eredő követelésekre, ha a vevő vállalkozó, a kereskedelmi törvénykönyvről szóló 513/1991. sz. törvény rendelkezései vonatkoznak, amelyek szerint a vevő vállalkozó köteles bizonyítani az eladó felelősségét.
VI. Alternatív vitarendezés:
Az alternatív vitarendezésre vonatkozó részletesebb rendelkezések az Eladó Általános Szerződési Feltételeinek a záró rendelkezések című részében találhatók.
A fogyasztónak jogában áll az Eladótól jogorvoslatért folyamodni, ha nem elégedett azzal, ahogyan az Eladó a panaszát kezelte, vagy ha úgy véli, hogy az Eladó megsértette a jogait.
A fogyasztónak joga van a fogyasztói jogviták alternatív vitarendezéséről, valamint egyes törvények módosításáról és kiegészítéséről szóló 391/2015. sz. módosított törvény 12. §-a szerinti javaslatot (a továbbiakban: javaslat) benyújtani az alternatív vitarendezési szervezethez, ha az eladó az első mondat szerinti kérelemre nemlegesen válaszolt, vagy arra nem reagált a megküldéstől számított 30 napon belül.
Az eladóval szembeni fogyasztói jogviták alternatív vitarendezésére a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet vagy a Szlovák Köztársaság Gazdasági Minisztériuma által vezetett alternatív vitarendezési szervezetek listáján (a lista elérhető a http://www.mhsr.sk/ honlapon) szereplő más illetékes jogalany illetékes; a fogyasztónak joga van megválasztani, hogy a fenti alternatív vitarendezési szervezetek közül melyikhez forduljon, a bírósághoz fordulás lehetőségének sérelme nélkül.
Az Eladó kapcsolattartó e-mail címe: hello@cutebox.sk.
Ez a panaszeljárás 2020.9.9.-től érvényes és hatályos. Az Eladó fenntartja a jogot, hogy a Panaszkezelési eljárást előzetes értesítés nélkül módosítsa.